Beloofde zebrapad Limmerhoek komt deze zomer

Nog even geduld en het beloofde zebrapad aan de Limmerhoek, ter hoogte van de accijnstoren, is er weer. Vorig jaar juni hebben Stefan de Haan en Marius Wiegman namens de Alkmaarse VVD al aan het college gevraagd om de oversteekplaats opnieuw aan te leggen, dit omdat dit de wens is van een groot deel van de omwonenden. Maar liefst 210 buurtbewoners tekenden een petitie voor de terugkeer van het zebrapad.

De gemeente heeft inmiddels aangegeven dat deze komende zomer gerealiseerd gaat worden. Eerst moet worden afgewacht of er eventuele bezwaren zijn. Deze kunnen ingediend worden tot halvewege mei. Komen deze er niet, dan wordt het zebrapad spoedig daarna aangelegd.

De Alkmaarse VVD is daar blij mee. Er wordt hiermee gehoor gegeven aan een groot deel van de omwonenden en wij scharen ons achter hun wens. Er zijn rond dit punt vele horecagelegenheden, waardoor het doorgaans zeer bedrijvig is op dit punt. Ook is veel nieuwbouw gerealiseerd de laatste jaren. Naast de talrijke schoolgaande kinderen zijn er ook ouderen en mindervaliden die moeite hebben om hier over te steken. Wij kunnen niet wachten tot het zebrapad er weer ligt!