VVD motie: Binnen twee jaar evaluatie over Sint Pancras en Koedijk

Afgelopen week is de fusie tussen Heerhugowaard en Langedijk goedgekeurd door de Tweede Kamer. Sint Pancras en Koedijk gaan ook onderdeel uitmaken van de nieuwe gemeente Dijk en Waard. Veel inwoners zouden echter liever zien dat de dorpen zich bij Alkmaar aansluiten, maar die wens is in eerste instantie niet gehonoreerd.

Dankzij een succesvol ingediende motie van de VVD moeten zit er wel een bijzondere voorwaarde aan de goedgekeurde fusie. Binnen twee jaar moeten de gemeenten Dijk en Waard en Alkmaar samen met de inwoners van Koedijk en Sint Pancras gaan evalueren of een grenscorrectie niet alsnog wenselijk is.

John van der Rhee, fractievoorzitter van de Alkmaarse VVD, reageert verheugd op de aangenomen motie. 'Ik ben blij dat inwoners van Sint Pancras en Koedijk dankzij deze VVD-motie nu eindelijk serieus worden genomen en in overleg met de gemeenten Alkmaar en Dijk en Waard zelf over hun lot mogen beslissen. Zo hoort het! Ik hoop dat Dijk en Waard met open blik dit gesprek willen aangaan, dat zou hen sieren.'