Gemeente Alkmaar en KPN rollen snel internet uit

Goed nieuws voor de inwoners van Alkmaar en het buitengebied; de gemeente Alkmaar en KPN sluiten deze week een overkomst voor de aanleg van een glasvezelnetwerk voor snel internet. Al dit jaar zal begonnen worden met de aanleg daarvan. Daar zijn wij ontzettend blij mee want snel internet is in onze ogen essentieel voor de ontwikkeling van onze stad en het buitengebied.

Niet alleen voor een normaal huishouden, maar zeker ook voor de bedrijven. Vooral agrarische bedrijven in het buitengebied hebben de sterke behoefte aan snel internet. De Alkmaarse VVD maakt zich hier al jaren hard voor. Voormalig raadslid Bram Eekhout zette zich hier in de vorige raadsperiode al voor in, en tijdens de afgelopen verkiezingen was dit ook een belangrijke thema voor onze partij.

Nog voor de jaarwisseling zal het centrum van Alkmaar worden voorzien van een snel glasvezelnetwerk, waarna de overige wijken in de drie jaren daarna zullen volgen, waaronder de kernen van Graft, De Rijp en Oudorp. Een extra positief punt is dat het de gemeente zelf geen geld gaat kosten. De kosten zullen volledig worden gedragen door KPN NL. Mooi nieuws om de week mee te beginnen dus!