Begrotingsoverschot 2018

Vorige week werd de begroting voor 2018 gepresenteerd en deze laat zien dat VVD-wethouder van financiën Pieter Dijkman goed werk heeft geleverd. De begroting laat namelijk een positief saldo van 431.000 euro zien en er is bovendien een sluitende meerjarenraming. Het positieve beeld dat werd geschetst van de voorjaarsnota 2018-2021 wordt hierbij voortgezet.

De begroting van 367 miljoen euro voor 2018 ziet er zeer solide uit, en dat terwijl de lasten voor de inwoners van Alkmaar onveranderd laag blijven. Sterker nog, de lasten van de bewoners van onze gemeente behoren tot de laagste van Nederland. Dit is iets waar wij als VVD Alkmaar zeer blij mee zijn, ons sterk voor hebben gemaakt en dit ook zullen blijven doen in toekomst.

In 2018 zal er onder andere extra geïnvesteerd worden in de bestrijding van woninginbraken, Alkmaar Kennisstad en het jubileum van de Grote Kerk. Wethouder Dijkman zelf reageert ook verheugd: ‘Dit college heeft wederom een begroting opgesteld met een hoog voorzieningsniveau voor onze inwoners en tegelijkertijd de gemeentelijke lasten tot de laagste van Nederland weten te houden.’