Veiligheid blijft een speerpunt

Overlast zwervers

Wij zijn blij dat de zwerverproblematiek in De Mare en De Hoef wordt aangepakt. VVD-raadslid Tamara Vermeulen heeft dit probleem met succes aangekaart en heeft inmiddels de toezegging gekregen van het college dat er maatregelen worden genomen. Verschillende groepen, waaronder de politie, de winkeliersvereniging De Hoef, dno-Doen en de Brijder Verslavingszorg hebben de handen ineen geslagen. Een concrete maatregel is dat er bij het flatgebouw aan de Willem Kalfstraat een aantal struiken en bomen verdwijnen. Hierdoor zal een open buitenruimte ontstaan waardoor het illegaal kamperen niet meer kan. Al met al goed nieuws want uw veiligheid en uw woongenot staan hoog bij ons in het vaandel.

Inbraakgolf

Dat brengt ons direct bij een ander probleem en dat is de nieuwe golf van inbraken, met name wéér in Oudorp. Fractievoorzitter John van der Rhee heeft nadrukkelijk gepleit voor acute actie tegen deze zorgelijke ontwikkeling. Zo zetten we onder andere in op meer blauw op straat en het inzetten van mobiele camera’s.

Sinterklaas

Afgelopen zaterdag kwam de Sint wederom in Alkmaar aan met zijn Zwarte Pieten. Dit heugelijke feit hebben wij uiteraard niet stilletjes voorbij laten gaan. John van der Rhee, Tamara Vermeulen, Jolanda Jansen en Rich Tiggeler waren zaterdagochtend met ballonnen op pad om de goedheiligman op feestelijke wijze te ontvangen. En dat is gelukt! Wij zijn blij dat we honderden ballonnen hebben kunnen uitdelen aan net zoveel kinderen. Niets geeft meer voldoening dan zoveel blije koppies te zien bij dit mooie en traditionele kinderfeest.

Landelijke kieslijst

Ook was er afgelopen week goed nieuws uit Den Haag, waar de landelijke tak van de partij de kieslijst bekend maakte. Onze Alkmaarse Rudmer Heerema stijgt naar plaats 40 en is daarmee de meest verkiesbare kandidaat voor Alkmaar, de regio en de hele kop van Noord-Holland!