Tijdelijke wisseling in de VVD fractie

Donderdagavond 2 juni wordt Jesper Keijzer tijdelijk benoemd tot raadslid. Hij gaat 16 weken lang Jolanda Jansen vervangen tijdens haar zwangerschapsverlof.

Vanaf donderdag 2 juni vindt er een tijdelijke wisseling plaats in de VVD fractie. Tijdens de raadsvergadering wordt Jesper Keijzer benoemt tot raadslid. Hij gaat gedurende 16 weken Jolanda Jansen vervangen omdat zij met zwangerschapsverlof gaat. Jolanda Jansen is sinds deze periode raadslid voor de VVD, zij heeft een zoon van 3 jaar oud en verwacht begin juli haar tweede kind. De verlofregeling voor raadsleden bestaat sinds 2006 en biedt raadsleden zoals Jolanda de mogelijkheid om ouderschap en raadslidmaatschap te combineren. Na de zomer keert Jolanda Jansen weer terug in de raad.

Jesper Keijzer, geboren en getogen Alkmaarder, woont op dit moment in Overdie maar is opgegroeid in Oudorp. Jesper is sinds deze raadsperiode actief binnen de VVD fractie als fractie assistent op de portefeuille Ruimtelijke Ordening. Als kind zag Jesper hoe nieuwe woonwijken ontstonden, op deze plek speelde hij eerst midden in de natuur, wie bepaalt dan dat daar woonwijken komen? Door deze interesse is hij na zijn studie staats- en bestuursrecht de ruimtelijke ordening in gegaan. Jesper werkt als beleidsadviseur Wonen en Ruimtelijke Ontwikkeling bij de gemeenten Stede Broec, Drechterland en Enkhuizen.

Met de komst van Jesper als raadslid komt er binnen de VVD fractie plek voor een nieuwe fractie assistent. Marius Wiegman gaat deze invullen. Marius is 29 jaar en werkt als Operations Coördinator bij PVH Europe in Amsterdam, ook is hij bekend als schrijver van de AZ Fanpage. Hij is opgegroeid in Daalmeer, maar woont op dit moment in de binnenstad. Marius is inmiddels ruim een jaar actief binnen de fractie en houdt zich ook bezig met de communicatie.

Het is gebruikelijk dat de eerst volgende op de kieslijst Jolanda Jansen gaat vervangen tijdens haar verlof. Rich Tiggeler is de eerst volgende op de lijst maar omdat hij medio juni voor het eerst vader wordt heeft hij ervoor gekozen om afstand te doen van deze tijdelijke raadszetel. Rich blijft zich wel inzetten als fractie assistent binnen de VVD fractie.