Schriftelijke vragen over locatie eventuele huldiging AZ

Als Alkmaarse VVD zijn we ontzettend trots op AZ Alkmaar en genieten we ontzettend van de goede resultaten. Heel stiekem dromen wij al van een kampioenschap, maar we moeten natuurlijk nuchter blijven. Er zijn nog negen wedstrijden te spelen. Als gemeente moeten we natuurlijk wel altijd rekening houden met alle scenario’s en dus ook met een kampioenschap. Mocht het zover komen en AZ gehuldigd worden is een goede locatie in overleg met supporters, AZ, ondernemers, veiligheidsdiensten en de gemeente heel erg belangrijk. Daarom hebben we de volgende vragen.

Vraag 1: Houdt u rekening met scenario dat AZ-kampioen wordt?

Vraag 2: Voert u al overleg met betrokken partners?

Vraag 3: Aan welke criteria toets u een locatie voor een eventuele huldiging?

Vraag 4: Bent u het met de VVD eens dat een huldiging moet plaatsvinden op een veilige locatie waarbij veel supporters aanwezig kunnen zijn?

Vraag 5: Bent u het met de VVD eens dat de locatie ook gedragen moet worden door de supporters?

Vraag 6: Bent u dan ook bereid de supporters te betrekken in het beschikbaar stellen van een geschikte locatie in samenwerking met AZ?

Vraag 7: Er bereiken ons signalen dat een huldiging in het AFAS-stadion niet gewaardeerd wordt. Hoe kijkt het college aan tegen een huldiging in het AFAS-stadion?

Alvast hartelijk bedankt voor uw beantwoording.