Genieten in het groen!

Wij als VVD Alkmaar zijn van mening dat de gemeente Alkmaar ontzettend veel mooie groene plekken heeft. Denk hierbij aan onze singels rond het centrum en de parken en natuurgebieden. Om u als inwoner nog meer van deze plekken te kunnen laten genieten heeft raadslid Bram Eekhout vorige week een motie ingediend bij het college. In deze motie stelt Bram voor om als proef vanaf het voorjaar van 2017 vijf tot tien zogeheten Canadese stoelen te plaatsen (zie foto).

Op deze manier willen wij meer gastvrijheid uitstralen in de stad en inwoners een plek geven om te genieten van hun (werk)omgeving. Bijvoorbeeld tijdens de lunch, of als u op een mooie dag gewoon lekker langs de singels loopt. Als de proef een succes is zouden we eventueel over kunnen gaan tot het plaatsen van meer van dit soort stoelen in bijvoorbeeld onze parken.

Het lijkt ons mooi om eerst sponsoren te zoeken onder lokale ondernemers en verenigingen. Als dat lukt lijkt het ons een mooi idee om de stoelen te laten maken door een regionale vakschool. Mocht het bovenstaande niet lukken dan wil de VVD maximaal 5.000,- euro aan gemeentelijk geld aan deze proef uitgeven.